1. Prof. MUDr. Jiří
Raboch, DrSc. - prezident
2. PhDr. Josef
Pavlát, Ph.D.
3. PhDr. František
Krch, Ph.D.
4. MUDr. Petra
Uhlíková
Sekretariát a sídlo
Vondráčkova nadačního fondu:
Psychiatrická klinika 1. LF UK Ke
Karlovu 11
128 21 Praha 2
1. LÉKAŘSKÁ FAKULTA UNIVERZITY KARLOVY
PSYCHIATRICKÁ KLINIKA
Praha 2, Ke Karlovu 11, 128 21
VONDRÁČKŮV NADAČNÍ FOND
I. Název a sídlo nadačního fondu
Nadační fond nese název VONDRÁČKŮV NADAČNÍ FOND PRO ROZVOJ PÉČE O
PSYCHIATRICKÉ PACIENTY (zkráceně jen VONDRÁČKOVA NADACE) a jeho sídlem je
Psychiatrická klinika, Praha 2, Ke Karlovu 11, 128 21.
II. Cíl nadačního fondu
Cílem Nadačního fondu je podpora komplexní a diferencované péče o
psychiatrické pacienty prostřednictvim získaných finančních i věcných
prostředků (literatura, technické zabezpečení). Přednostním cílem Vondráčkova
nadačního fondu je podporovat terapeutické a resocializační programy péče o chronické
a obtížně sociálné přizpůsobivé psychiatrické pacienty a výzkumné programy
zaměřené na tuto problémovou oblast. Prostředky mohou být vynakládány i na
modernizaci a zefektivnění managementu a technického vybavení stávajících
psychiatrických a rehabilitačních ústavů.
III. Zdroje nadace
Zdroji Nadačního fondu jsou především dary, dotace ministerstev a úroky z
uložené částky.
IV. Způsob použití prostředků Nadačního fondu
1.
Podle
výše svého majetku vypisuje správní rada Nadačního fondu soutěž o podpory.
Soutěže se mohou zúčastnit psychiatrické a rehabilitační ústavy, jednotlivci i
kolektivy výzkumníků a organizace zabývající se socializací psychiatrických
pacientů, předloží-li správní radě Nadačního fondu písemný projekt využití
podpory, který bude obsahovat náležitosti stanovené správní radou.
2.
Každoročně
mohou být jednotlivcům i organizacím, které se mimořádné zasloužily o naplnění
cíle Nadačního fondu, uděleny ceny.
3.
O
výsledku soutěže a udílení cen rozhoduje správní rada Nadačního fondu. Správní
rada Nadačního fondu si může vyžádat k jednotlivým návrhům oponentní stanovisko
odborníka.
4.
Správní
rada Nadačního fondu rozhoduje většinou hlasů, v případě rovnosti hlasů je
rozhodující hlas prezidenta.
5.
Udělené
ceny správní rada vyplatí jednotlivým uchazečům.
6.
Udělené
podpory správní rada převede na účet vybraného uchazeče za těchto podmínek
-
Podpora
je účelová. Pokud nebude účelové použití prostředků prokázáno, může Nadační
fond požadovat jejich vrácení.
-
Vybraný
uchazeč je povinen podat Nadačnímu fondu ve stanoveném termínu zprávu o využití
prostředků a předložit jejich vyúčtování.
V. Správa Nadačního fondu
1. Nadační fond spravuje správní rada Nadačního fondu sestávající z prezidenta a tří členů.
2. Správní rada Nadační fondu se řídí obecně závaznými právními předpisy a určuje způsob užití prostředků Nadačního fondu na účely, které jsou v souladu s cíli Nadačního fondu.
3. Podepisování za Nadační fond se děje tak, že k plnému názvu Nadačního fondu připojí svůj podpis alespoň dva členové správní rady.
4. Správní rada Nadačního fondnu, stejně jako Nadační fond samotný, se zakládá na dobu neurčitou.
VI. Kontrola použití prostředků Nadačního fondu, zveřejňování dárců
1. Správní rada Nadačního fondu vede přesnou evidenci o všech zdrojích Nadačního fondu a o způsobu použití prostředků.
2. Správní rada Nadačního fondu zpracovává každoročně zprávu o finančním hospodaření Nadačního fondu a její základní údaje zveřejňuje na veřejně přístupných prostranstvích Psychiatrické kliniky.
3. Každý z dárců (sponzorů) Nadačního fondu může kdykoliv nahlédnout do účetnictví Nadačního fondu.
4. Správní rada Nadačního fondu je oprávněna zveřejňovat jména osob, které přispěly do zdrojů Nadačního fondu spolu s částkou, kterou přispěly.
VII. Čestní členové správní rady Nadačního fondu
Správní rada Nadačního fondu je oprávněna, jmenovat čestným členem správní rady Nadačního fondu osoby, které svým postavením, prací nebo finančním příspěvkem Nadačnímu fondu mimořádně prospěly.
VIII. Závěrečná ustanovení
1. Vondráčkův Nadační fond vzniká dnem, kdy bude registrována příslušným orgánem. Do té doby PhDr. Josef Pavlát jedná ve věci registrace Nadačního fondu.
2. Nadační fond může být zrušen
- rozhodnutím výboru
- úředním opatřením dle zákona
3. Pokud správní rada Nadačního fondu rozhodne o právním nástupci
fondu, provede se jeho likvidace dle obecných předpisů. Likvidační zůstatek
bude převeden ve prospěch Psychiatrické kliniky 1. LF
Správní rada:
1. Prof. MUDr. Jiří Raboch, DrSc. - prezident
2. PhDr. Josef Pavlát, Ph.D.
3. PhDr. František Krch, Ph.D.
4. MUDr. Petra Uhlíková
Sídlo Nadačního fondu:
Psychiatrická klinika 1. LF UK Ke Karlovu 11
128 21 Praha 2
1ST MEDICAL
FACULTY OF THE
Ke Karlovu 11
128 21 Praha 2
PROFESSOR VONDRÁČEK FOUNDATION Organisational Statutes
I. Name and address of the Foundation
Full name of the Foundation is VONDRÁČEK FOUNDATION FOR DEVELOPMENT OF CARE FOR PSYCHIATRIC PATIENTS (abbreviated as THE VONDRÁČEK FOUNDATION). The Foundation's seat is at the Psychiatric Clinic, Praha 2, Ke Karlovu 11, 128 21.
II. Aim of the Foundation
The Foundation
aims to support a complex and differentiated care for psychiatric patients in
III. Resources of the Foundation
The Foundation's resources come from gifts, government subsidies and interests from deposited funds.
IV. Method of use of the Foundation's funds
1. The Foundation Committee opens contest for grants within the limits
of its assets. The competition for grants is open to psychiatric and
rehabilitation institutes from
2. Awards may be granted every year to individuals and organisations that have made exceptional contribution to fulfilment of the aims of the Foundation.
3. The Foundation Committee shall decide upon the result of the competition and upon granting of awards. The Committee may solicit expert evaluation of individual proposals.
4. The Foundation Committee shall decide by majority vote. The President shall have a casting vote in case of parity vote.
5. The awarded grants shall be paid to the individual applicants by the Foundation Administrator.
6. The Foundation Administrator shall transfer the granted awards to a selected applicant's bank account upon the following conditions
- The support is purpose oriented. In case the utilisation of the provided funds for the specified purpose is not confirmed, the Foundation may request their reimbursement.
- The selected applicant is obliged to submit to the Foundation a report on utilisation of the funds together with breakdown of costs by a set deadline.
V. Administration of the Foundation
1. The Foundation is administered by the Foundation Committee consisting of the President, the First and the Second Secretary and the Administrator.
2. The Foundation Committee shall follow generally binding laws and regulations and shall decide on utilisation of the Foundation funds in agreement with the aims of the Foundation.
3. Authorized signature of the Foundation consists of the full name of the Foundation with at least two signatures of the members of the Foundation Committee together with indication of their titles.
4. The Foundation Committee as well as the Foundation itself are established for an indefinite period of time.
VI. Audit of utilisation of the Foundation's funds. Making names of donors public.
1. The Foundation Administrator shall keep accurate record of all financial contributions to the Foundation and on use of the Foundation funds.
2. The Foundation Committee shall prepare a quarterly financial report of the Foundation. The Basic data shall be made public at places with public access at the Psychiatrie Clinic.
3. All donors (sponsors) of the Foundation are entitled to have access to the Foundation's books at any moment.
4. The Foundation Committee is authorised to make public the names of donors contributing to Foundation's resources, indicating the amount contributed.
VII. Honorary members of the Foundation Committee.
The Foundation Committee is authorised to nominace as honorary members of the Foundation Committee such personalities that by way of their position, work effort or financial donation have made exceptional contribution to the Foundation.
VIII. Final provisions
1. The Vondráček Foundation shall come finto existence upon the day of its registration by the appropriate state authority. Until then Mr Josef Pavlát, Ph.D., is authorised to negotiate on its behalf in all matters related to registration of the Foundation and opening of the Foundation bank account.
2. The Foundation may be abolished by
- decision of the Foundation Committee;
- official measure according to valid legislation.
3. Unless the Foundation Committee appoints a legal successor to the
Foundation, the liquidation shall be made in compliance with general laws and
regulations. The liquidation balance shall be transferred to the account of the
Psychiatric Clinic of the lst Medical Faculty of the
Committee
1. Prof. Jiří Raboch, M.D., Dr.Sc., president
2. Josef Pavlát, Ph.D.
3. František D. Krch, Ph.D.
4. Petra Uhlíková, M.D.
Address of the Foundation
Psychiatric Clinic of the 1st Medical Faculty of the
Ke Karlovu 11
128 21 Praha 2
•
Výroční zpráva za rok 2005 (soubor DOC, PDF)
•
Výroční zpráva za rok 2006 (soubor DOC, PDF)
•
Výroční zpráva za rok 2007 (soubor DOC, PDF)
•
Výroční zpráva za rok 2008 (soubor DOC, PDF)
•
Výroční zpráva za rok 2009 (soubor DOC, PDF)
•
Výroční zpráva za rok 2010 (soubor DOC, PDF)
•
Výroční zpráva za rok 2011 (soubor DOC, PDF)
•
Výroční zpráva za rok 2012 (soubor DOC, PDF)
•
Výroční zpráva za rok 2013 (soubor DOC, PDF)
•
Výroční zpráva za rok 2014 (soubor DOC, PDF)
•
Výroční zpráva za rok 2015 (soubor PDF)
•
Výroční zpráva za rok 2016 (soubor PDF)
•
Výroční zpráva za rok 2017 (soubor PDF)
•
Výroční zpráva za rok 2018 (soubor PDF)
•
Výroční zpráva za rok 2019 (soubor PDF)
•
Výroční zpráva za rok 2020 (soubor PDF)
•
Výroční zpráva za rok 2021 (soubor PDF)
•
Výroční zpráva za rok 2022 (soubor PDF)